środa, 23 maja 2018

Klęska wychowawcza, dowód milion pięćset sześćdziesiąty drugi (i nie ostatni)

Pompon Młodszy (układając puzzle odwrotnie* na dywanie w głębokim namyśle na inne niż puzzle tematy, jak się wkrótce okaże) - Mamusiu, a jak wyglądają banki?

Królowa Matka (nieco zaskoczona) - Banki? No, banki wyglądają różnie. Zależy, o jaki ci chodzi...

Pompon Młodszy - A pokażesz mi kiedyś jakiś?

Królowa Matka (nie powzinając żadnych podejrzeń) - No pewnie, kiedy chcesz, banków w okolicy skolko ugodno... ale po co ci to nagle?

Pompon Młodszy (nie odrywając się od starannego umieszczania odwróconego puzzelka w odpowiednim miejscu) - Bo jak by wiedziałem, jak wygląda bank, to by natychmiast na niego napadłem...

Królowa Matka (milczy z otwartymi usty i z wyjątkowo nieinteligentnym wyrazem twarzy, w popłochu usiłując znaleźć jakiś Kulturalny i Pedagogiczny Komentarz Rodzicielski).

Pompon Młodszy (kontynuując zarówno proces układania puzzelków, jak i twórczą myśl) - ... bo przecież dziecka by nikt nie podejrzewał.


Tak więc, jeśli usłyszysz, o Czytelniku, o banku napadniętym przez osobę, której - z racji wzrostu - nie objął monitoring, wiedz, że to Pompon Młodszy wkroczył na Ścieżkę Występku.



* układanie puzzli odwrotnie polega na rozsypaniu ich obrazkiem do dołu i układaniem w tej właśnie formie. Układanie puzzli innych niż te liczące 500 kawałków obrazkiem do góry jest, zdaniem Pompona Młodszego, dla mięczaków.

20 komentarzy:

  1. Jestem nieustającą fanką gramatyki Pompona Młodszego! Uwielbiam tę formę "jak by wiedziałem... to by napadłem", moje dziecko przestało tak mówić :( Teraz już tylko ja, wyrażąjąc chęć na coś, mówię "by ciałam".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pompon Młodszy jest ostatni, który tak mówi w Domu w Dziczy, lada moment i on wyrośnie... :(

      Usuń
    2. Też mnie rozmiękczała taka faza

      Usuń
  2. Pomijając autorską polszczyznę (standardowa pewnie też jest dla mięczaków ;-)), nie można Pomponowi Młodszemu odmówić prostoty i elegancji rozumowania: w końcu Kwinto też dostał mistrzowskim kasiarzem, ponieważ w bankach były pieniądze. ;-) Czyżby rósł geniusz zbrodni? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie tę gramatykę, poza Najstarszym, uprawiali pozostali trzej Potomkowie! Potomek Młodszy już wyrósł, Popon Starszy chyba też, bo coś rzadko słyszę ostatnio taką składnię, tylko najmłodszy mi się ostał...

      Czy geniusz to wątpię, w końcu wygłosił te plany na głos, zamiast KNUĆ ;).

      Usuń
    2. Każdy geniusz kiedyś zaczynał. ;-) Być może planuje „podziemną organizację rodzinną” i bada grunt albo dopiero musi rozwinąć skrzydła. ;-)

      Usuń
    3. Dokladnie, Dariusz ma racje! Daj mu troche czasu, toz to dopiero dziecko ;D

      Ale tok rozumowania bezbledny i logiczny, przyznasz sama!

      Usuń
    4. Z bólem serca przyznaję :D.

      I niech on już lepiej nie rozwija skrzydeł na tej. nieprawdaż, niwie ;).

      Usuń
  3. Olać tam składnię!
    Kajaanna

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem nieustanną wielbicielką Pompona Młodszego. A właściwie to obu;) Gdyby potrzebowali wsparcia, to raz kozie śmierć-idę w to :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiadomię zainteresowanego, nie wykluczam, że skorzysta ;D.

      Usuń
  5. Jak tak czasem czytam opowieści niektórych o swoim potomstwie, to myślę, że mogłoby być fajnie mieć takiego cwaniaka pod własnym dachem ;) Ale jako że zbyt duże ryzyko wylosowania innego niż opisany, więc się wstrzymuję. To pisałam ja, stara panna z kotem na kolanach (i chłopem na kanapie).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyklaskuję wnioskowi!

      Zwłaszcza, że czasem mi się wydaje, że ja też wylosowałam innego, niż opisany ;D...

      Usuń
  6. Bardzo kreatywny młody człowiek, tak trzymać! Tylko może nie na ścieżce występku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego niestety, jak widać z powyższego, nie możemy byc pewni ;).

      Usuń
  7. Skladnia swietna - jakbym slyszala moja Bi! :D

    A logika mlodocianego niedoszlego przestepcy, rownie godna podziwu co wzbudzajaca niepokoj. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może, skoro logika jest godna podziwu, nie złapią go jednak po tym napadzie .

      Usuń
  8. Jak dorosnę chcę zostać Królową Matką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiepski interes (ale dziękuję, wzruszona :)).

      Usuń