czwartek, 21 marca 2019

Odzierania Potomka Starszego z Nimbu część niewykluczone, że pierwsza

...acz bez najmniejszych wątpliwości nie ostatnia.

Królowa Matka (ogląda sobie melancholijnie "Moją rodzinkę"*).

Potomek Starszy (towarzysząc jej radośnie w oglądaniu, płonąc entuzjazmem) - No ten najstarszy syn to jest mój ulubieniec! No kocham człowieka po prostu!

Królowa Matka (ponuro) - Nic dziwnego. Pod wieloma względami jesteście do siebie podobni...

Potomek Starszy (z oburzeniem) - No wiesz co! Mamo!!!

Królowa Matka (bezwzględnie) - No co "mamo", gdzie "mamo", jakie "mamo". Podejście "jakoś to będzie" macie identyczne. Żeby zrobić generalny porządek w twoim pokoiku już wkrótce też będzie trzeba najpierw zatrudnić ekipę sprzątającą...

Potomek Starszy - MAMO!!!

Królowa Matka (kontynuując beznamiętnie) - ... i to z uprawnieniami do pracy w niebezpiecznych warunkach, dezynsekcji, a kto wie, może i deratyzacji...

Potomek Starszy - MAMO!!!

Królowa Matka (nie dając się zbić z tropu kończy podjętą myśl) - Jak dalej będziesz z podobnym entuzjazmem oddawał się obowiązkom szkolnym, to i intelektualnie będziecie jak bracia...

Potomek Starszy (milczy, gdyż dławi go Wzburzenie).

Królowa Matka - ... i nawet na imię macie tak samo.

Potomek Starszy (ze szczerym zaciekawieniem) - Tak? A jak?

(posępnie) ...

(bardziej posępnie) ...

... powiada Państwu Królowa Matka, to równanie do poziomu - a nie chcielibyście wiedzieć, jaki to poziom - już się rozpoczęło...



*dla niewtajemniczonych, jest to brytyjski serial komediowy o rodzinie składającej się z tatusia - sto procent mizantropa w dentyście, mamusi - sto procent... ekscentrycznej kucharki, żeby wymienić tylko jedną z jej cech, oraz trojga ich dzieci, najstarszego syna, który jest... specyficzny, by nie rzec bardzo, ale to BARDZO prosty w obejściu, średniego dziewczęcia oraz najmłodszego chłopca, który jest genialny).

4 komentarze:

  1. Pamiętam ten serial! Genialny! Oglądałam oczywiście dorywczo,ale ten brytyjski humor bardzo mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś oglądałam, potem tęskniłam i trochę się bałam sprawdzać, jak odbiorę serial po latach, i owszem, pod niektórymi względami odbiór mi się zmienił, ale nadal ogląda mi się doskonale :)!

      Usuń